Problem z szybą

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • spreader
    Classic
    • 2007
    • 14

    Problem z szybą

    Zamieszczone przez MiKruS
    Guzik!

    Moze niektorzy sobie przypominaja jak ponad pol roku temu pisalem, ze ciapnal mnie fotoradar w Plocku przy niskiej predkosci. Fartownie cos mnie podkusilo i w momencie strzelenia fotki pokazalem fucka.

    Dzis pojechalem na Walicow w celu obejrzenia fotki i powiem tyle, ze gowno widac. Dopiero jak jest powiekszenie (picture in picrure) to widac (znaczy ja widze), ze pokazuje srodkowy palec, ale nikt inny raczej sam z siebie by tego nie poznal.

    O twarzy nawet nie wspominam, bo nie widac jej zupelnie. Pasazera tez nie widac, a jechalem z żoną.

    Niestety mimo prosby zdjecie nie zostalo mi udostepnione "na wynos", poniewaz musi wrocic do policji w Plocku wraz z pozostala dokumentacja.

    Ot - taka ciekawostka - bo nasluchalem sie teorii, ze przez fotoradar mozna liczyc wlosy w nosie kierowcy. Bzdura.
    Niektóre zdjęcia są bardzo dokładne i tak jak piszesz można na nich liczyć włosy
    Pewnie wszystko zależy od sprzętu i warunków typu miejsce, pogoda, pora dnia. Wiem, że we Wrocławiu radar, który posiada straż wiejska i jeździ na octavi ma rodzielczość 12 mega pixeli, więc powiekszenie mogą walnąć spore :?
  • Porter
    Ambiente
    • 2006
    • 144

    #2
    Problem z szybą

    od pewnego czasu szyba z mojej strony mi ostro trzeszczy przy zamykaniu. doszedł jeszcze jeden problem - zamyka się do połowy i spuszcza - tak jakby się włączył ten system zabezpieczający przed zatrzaśnięciem czyjejś wystawionej głowy. potem już nie działa całkowity automat tylko muszę trzymać przycisk bez przerwy. dochodzi znów do połowy i muszę przyciskać ponownie żeby ją zamknąć. wiadomo, że jest to wkurzające. co może być tego przyczyną? może coś wpadło, a może jakiś poważniejszy problem? mieliście co takiego? da się to sprawdzić samemu? jeden mechanik stwierdził, że nie chce ryzykować, bo jest z tymw cholerę roboty, ale może po prostu nie wiedział. co Wy na to?
    Every man dies. Not every man really lives.
    1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

    Komentarz

    • neck99
      L&K
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1326

      #3
      No jak trzeszczy znaczy ze coś moze obciera i coś powoduje tarcie a jak jest tarcie i opór to moze dlatego sie nie zamyka. Najlepiej zdejmij tapicerke z drzwi (prosta sprawa) i pooglądaj, moze sie coś podłamało lub skrzywiło .. Majac wszystko na wierzchu łatwo dojdziesz co to . Moze też padł siłownik. Ale to tak jak pisałem rozbierz i zobacz. Powodzenia
      OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
      SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

      Komentarz


      • #4
        Mógł się ukryszyć np.jeden "chwytak" szyby, taki mały plastikowy zatrzask, mechanik jakiś ignorant, bo zdjęcie tapicerki i wyjęcie szyby to 15min.roboty.

        POWODZENIA W BOJU

        Komentarz

        • Porter
          Ambiente
          • 2006
          • 144

          #5
          wielkie dzięki. jak tylko małżonka mnie puści (aktualnie mam dziecko na kolanach) śrubokręt pójdzie w ruch.
          Every man dies. Not every man really lives.
          1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

          Komentarz

          • rezon
            RS
            • 2006
            • 1894
            • Volvo
            • AKL 1.6 MPI 101 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez neck99
            coś powoduje tarcie a jak jest tarcie i opór to moze dlatego sie nie zamyka
            oprócz tego możesz mieć jeszcze rozregulowany system wyłącznika krańcowego może ktoś na forum wie jak się je programuje. Kiedyś mi tłumaczył mechanik, że jak się zamknie to chyba dwa razy nacisnąć przycisk zamykania, a jak zjedzie na dół to wtedy otwierania też dwa razy. ALe robiłem to dwa lata temu więc nie pamiętam. zdejmuj ostrożnie folię z drzwi (pod tapicerką) , bo jak uszkodzisz to będzie Ci się lała woda do środka samochodu. Reszta jest prosta.

            Komentarz

            • tompol
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 410

              #7
              Zamieszczone przez rezon
              zdejmuj ostrożnie folię z drzwi (pod tapicerką)
              Ja niedawno rozbierałem tylne drzwi. I nie było sposobu na ostrożne zdjęcie folii. Mocno przyklejona i łatwo się rwie. No i nie da się spowrotem przykleić. Kiedyś w hyundaiu rozbierałem boczki kilkakrotnie i folia była miękka, raczej się rozciągała niż rwała, a przyklejona była taką czarną mazią, która potem ponownie łapała folię bez problemu. A w Octavce kupa. :roll:
              srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

              Komentarz

              • Paweł T
                Elegance
                • 2006
                • 784

                #8
                Miałem identyczny problem u siebie od strony kierowcy. Po rozebraniu okazało się że pękło kilka drutów od linki podnośnika i to one skrobały przy zamykaniu. Wyciołem to, ale wczoraj problem się powtórzył, więc może pękły następne włókna, albo gdzieś się szarpią, może linka spadła z rolki, trzeba rozebrać jeszcze raz. Rozbieranie zaczynamy od klamki wysuwając mały element w kierunku na zewnątrz.
                TDI ASV 140KM 300Nm

                Komentarz

                • Porter
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 144

                  #9
                  Zamieszczone przez Paweł T
                  Po rozebraniu okazało się że pękło kilka drutów od linki podnośnika
                  i tak mi to brzmi tylko nie potrafiłem tego tak ładnie nazwac. po drugie tylko czasem się zacina więc takie zerwane druty czasem moga przyhamować mechanizm (wtedy włączał by się ten system przeciw zatrzasnięciom), a czasem nie. czy dobrze kombinuję? ale czy w takim przypadku nie byłoby lepiej zmienić linkę? tylko czy to się da zrobić samemu?
                  Every man dies. Not every man really lives.
                  1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

                  Komentarz

                  • Paweł T
                    Elegance
                    • 2006
                    • 784

                    #10
                    No właśnie chyba tak, lepiej zmienić linkę, muszę zajrzeć do siebie, bo znowu chrobocze. Tylko czy da się taką linkę kupić. A może linka spadła z jakiejś rolki na dole i dlatego się niszczy? Jak rozbiorę to dam znać.
                    TDI ASV 140KM 300Nm

                    Komentarz

                    • Staszek20vt
                      Rider
                      • 2005
                      • 257

                      #11
                      Może też być, że linka się źle nawija na taką prowadnice i ją "mieli" w takim przypadku może być lipa, bo i prowadnica i linka do wymiany. Lub cały mechanizm, bez silniczka. I nie ma co obcinać kolejnych drutów, bo jak się kiedyś urwą, to i szyba może dojść do dodatkowych kosztów
                      pozdrawiam
                      Staszek
                      Powered by DynoSoft
                      286 KM i 549 Nm
                      www.leonclub.pl

                      Komentarz

                      • Arti23
                        Elegance
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 892
                        • Superb II combi (3T5)
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        #12
                        hello

                        Pewnie jeszcze jak masz opuszczoną do połowy szybę i jedziesz samochodem to strasznie klekocze szyba ?? ja tak też mam. podobno trzeba wymienić jakieś elementy plastikowe w prowadnicach. nie można tego kupić a ASO. są na Allegro po 99 zł, zestaw naprawczy

                        http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=103639238
                        Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                        Komentarz

                        • Paweł T
                          Elegance
                          • 2006
                          • 784

                          #13
                          No właśnie dzisiaj linka od podnoszenia szyby pękła. W związku z tym pytanie czy taką można dokupić?
                          TDI ASV 140KM 300Nm

                          Komentarz

                          • Porter
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 144

                            #14
                            Drodzy Koledzy!
                            cóż ja bym bez Was zrobił... rozwiązałem problem tymczasowo, i w związku z tym "tymczasowo" mam dwa dodatkowe pytania. teraz możecie mnie zabić czytając co zrobiłem. ściągnąłem boczek, ale nie zaglądałem głebiej, bo strach mnie obleciał przed ściąganiem folii. zacząłem jednak kombinować. otwierając i zamykając szybę, zauważyłem, że to wstrętne trzeszczenie (jakby szyba miała pęknąć) przesuwa się góra-dół razem z ruchem "szyby" po prowadnicach (nie wiem jak się nazywa ten element, który po nich jeździ). nie chcąc rwać folii, jak również nie mając dostepu do żadnego dobrego smaru,
                            postanowiłem spróbować z WD40, żeby tylko sprawdzić czy o to chodzi. zrobiłem malutkie otworki w folii, wprowadziłem rurkę i popsikałem. po rozruszaniu szyba chodzi jak ta lala. cichutko, problem zatrzymywania równiez zniknął. możliwe, że trzeba to było tylko nasmarować, a niedomykanie? - tarcie mogło być na tyle duże, że czasem zabezpieczenie zatrzymywało szybę.
                            pytania:
                            1. jaki smar polecacie do tego? wiem, że WD40 to rozwiązanie na krótko.
                            2. jak ściągnąć folię (chodzi mi o ściągnięcie tych zaczepów, do których przykręcamy boczek)? jak dobrze przykleić folię z powrotem? czy może lepiej nie ściągac folii tylko zrobić delikatne nacięcia skalpelkiem, a po robocie zakleić dobrą wodoszczelną taśmą (mam jedną taką amerykancką)? a może folie kupić?
                            dziękuję bardzo za wszystkie porady i pozdrawiam.
                            Every man dies. Not every man really lives.
                            1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

                            Komentarz

                            • Piasecznik
                              Drive
                              • 2006
                              • 67

                              #15
                              Smar litowy biały. Trzyma się popsikanej powierzchni, dobrze pracuje na połączeniach metal/metal, plastik/metal, plastik/plastik.
                              Dostępny w sklepach moto. W sprayu z rurką jak w WD40.

                              Komentarz

                              • Porter
                                Ambiente
                                • 2006
                                • 144

                                #16
                                Zamieszczone przez Piasecznik
                                Smar litowy biały
                                dziękuję bardzo. za tydzień jestem w Polsce. kupię. zrobię. będę spokojniejszy i szczęśliwszy. dzięki!
                                Every man dies. Not every man really lives.
                                1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

                                Komentarz

                                • Piasecznik
                                  Drive
                                  • 2006
                                  • 67

                                  #17
                                  Kupisz i za granicą. Lithium White Grease.
                                  W innych językach nie parlam

                                  Komentarz

                                  • Samiec
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 4287
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Porter
                                    2. jak ściągnąć folię (chodzi mi o ściągnięcie tych zaczepów, do których przykręcamy boczek)? jak dobrze przykleić folię z powrotem? czy może lepiej nie ściągac folii tylko zrobić delikatne nacięcia skalpelkiem, a po robocie zakleić dobrą wodoszczelną taśmą (mam jedną taką amerykancką)? a może folie kupić?
                                    Zerwij folie i przy okazji wyglusz drzwi :diabelski_usmiech
                                    Jak wygluszalem drzwi u siebie przesmarowalem prowadnice smarem grafitowym. Juz rok mija i chodzi bez zarzutu (lepiej niz przed operacja).
                                    U mnie zamiast foli byla gabka ,tez sie rwala wmiejscu klejenia ,ale jako ze naklejalem pozniej maty to nie bylo problemu.
                                    Zaczepy sa na wciski ,ale ciezko wylaza :roll: ,trzeba sie troche z nimi pomeczyc .

                                    [ Dodano: Wto 16 Maj, 06 21:14 ]
                                    Zamieszczone przez Piasecznik
                                    Smar litowy biały. Trzyma się popsikanej powierzchni
                                    Tylko jest jeden minus ,wysmarujesz prowadnice tylko z jednej strony.
                                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                    Komentarz

                                    • Porter
                                      Ambiente
                                      • 2006
                                      • 144

                                      #19
                                      też myślałem, że przy okazji mógłbym równieź wygłuszyć drzwi. i chyba się na to zdecyduje. dwie pieczenie...
                                      teraz mam dwa smary do wyboru.

                                      Zamieszczone przez Piasecznik
                                      Kupisz i za granicą.
                                      dzięki, ale z doświadczenia nie kupuję tu jeśli nie musze. tu kilo pietruszki kosztuje 20zł...

                                      Zamieszczone przez Samiec
                                      wysmarujesz prowadnice tylko z jednej strony
                                      dlaczego? konstrukcja pojemnika na to nie pozwala czy co?
                                      a ja porównanie jakości tych dwóch smarów?
                                      Every man dies. Not every man really lives.
                                      1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

                                      Komentarz

                                      • Samiec
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 4287
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Porter
                                        Zamieszczone przez Samiec
                                        wysmarujesz prowadnice tylko z jednej strony
                                        dlaczego? konstrukcja pojemnika na to nie pozwala czy co?
                                        a ja porównanie jakości tych dwóch smarów?
                                        Jezeli bedziesz psikal tym smarem przez dziurkie w foli ,to nie bardzo psikniesz z drugiej strony :roll:
                                        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                        Komentarz

                                        • Piasecznik
                                          Drive
                                          • 2006
                                          • 67

                                          #21
                                          Jakość tych dwóch smarów jest zdecydowanie po stronie smaru litowego.
                                          Zastosowanie ma bardzo podobne, można nawet powiedzieć że jest następcą grafitowego. Nie posiada jednak jego wad. Nie rozwarstwia się z czasem i nie brudzi wszystkiego dookoła.
                                          Smar grafitowy to zawiesina grafitu w oleju, z czasem olej się z niego wytrąca.
                                          Smar litowy ma więcej właściwości emulsji.

                                          Komentarz

                                          • Porter
                                            Ambiente
                                            • 2006
                                            • 144

                                            #22
                                            Jezeli bedziesz psikal tym smarem przez dziurkie w foli ,to nie bardzo psikniesz z drugiej strony
                                            to mi było oczywiste. jeżeli już smarowac to nie zamierzać robić tego przez dziurkę. nawet nie wiedziałem, że moge kupic jakiś dobry smar w sprayu (a tu kolega Piasecznik, mnie zaskoczył). dlatego pytałem, czy z powodu tego, że jest on w sprayu ciężko mi go będzie zaaplikowac z drugiej strony.

                                            Zamieszczone przez Piasecznik
                                            Jakość tych dwóch smarów jest zdecydowanie po stronie smaru litowego.
                                            dziękuję. wydaje mi się, że decyzja została właśnie podjęta
                                            Every man dies. Not every man really lives.
                                            1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

                                            Komentarz

                                            • aciu
                                              Rider
                                              • 2005
                                              • 685

                                              #23
                                              Czy tak wyglądają drzwi z el. szybami po zdjęciu tapicerki???

                                              mam zamiar sobie założyć el.szyby. Czy to jest blacha montażowa, czy gościu wycioł mechanizm ze starych drzwi??

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                Nie, my nie mamy tej blachy to sa drzwi z Audi lub Passata, bo Golf ma tak jak u nas - tak mi sie to przynajmniej kojarzy. Fabia ma rowniez ta blache.
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • Prezes52
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 6427
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  podłącze się pod temat bo innego nie znalazłem u mnie ostatnio dałem zasunięcie szyb lewa się zasunęła a prawa zasunęła po czym odsunęła tak na 1/4 znów dałem zasuń i to samo aż trzymajc przycisk dosunołem na drugi dzień działa bez zarzutu hmm nie mam pojęcia co ta ma znaczyć mam jeszcze miesiąc gwarancji oby się nie rozleciał mechanizm zaraz po gwarancji


                                                  Mariusz
                                                  Spoty Tarnowskie

                                                  Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...